Güney Kore, ihracatçılarını yakından ilgilendiren Avrupa Birliği’nin çelik tarife kotaları konusunda AB ile yapılan görüşmelerde ilerleme sağlandığını açıkladı.

Güney Kore Sanayi Bakanı Kim Jung-kwan, mevcut görüşmeler kapsamında Güney Kore’nin çelik ihracatına uygulanan kotaların tamamen azaltılmaması konusunda taraflar arasında uzlaşmaya varıldığını belirtti.

Kim Jung-kwan, Güney Kore’nin mevcut çelik ihracat kotasının yaklaşık 2,58 milyon ton seviyesinde bulunduğunu ve bu miktarın yüzde 46 oranında tamamen düşürülmeyeceği konusunda fikir birliği sağlandığını ifade etti. Ancak Bakan, üzerinde anlaşmaya varılan yeni kota seviyesine ilişkin detay paylaşmadı.

Güney Koreli Bakan, AB’nin uygulamaya yönelik tedbirlerinin serbest ticaret anlaşması kapsamında değerlendirildiğini belirterek, Seul yönetiminin gerektiğinde karşı önlemler alabileceği mesajını verdi.

Kim ayrıca, kota düzenlemesinin nihai olarak onaylanmasının ardından Güney Kore’nin yerli çelik üreticilerini desteklemek amacıyla ek tedbirler üzerinde çalışacağını açıkladı.

AB pazarı, Güney Kore çelik sektörü için kritik ihracat noktalarından biri konumunda bulunuyor. Güney Kore’nin toplam çelik ihracatı içinde önemli paya sahip olan Avrupa pazarı, özellikle yüksek katma değerli çelik ürünleri açısından stratejik önem taşıyor. Sektör kaynakları, küresel çelik piyasasında artan kapasite fazlası, korumacı ticaret politikaları ve bölgesel kota uygulamalarının üreticilerin ihracat stratejilerini doğrudan etkilediğine dikkat çekiyor.