Hindistan’ın demir cevheri ve pelet ihracatı, Kasım ayında bir önceki aya göre %27,2 artarak 2,76 milyon tona yükseldi. Artışta Çin’den gelen güçlü talep, yükselen fiyatlar ve Hint cevherinin rekabet gücündeki artış etkili oldu.

SteelOrbis verilerine göre, Kasım ayında Hindistan’dan yapılan demir cevheri ihracatı 2,51 milyon ton seviyesinde gerçekleşirken, bu rakam Ekim ayına göre %28,1 artış kaydetti. Pelet ihracatı ise 250 bin ton ile aylık bazda %19,1 yükseldi. Böylece Kasım ayı ihracat hacmi, Mart ayından bu yana en yüksek seviyeye ulaştı.

Yıllık bazda ihracat %51,6 arttı. 2025 yılının Ocak–Kasım döneminde Hindistan’ın toplam demir cevheri ve pelet ihracatı 37,75 milyon ton olarak gerçekleşti ve geçen yılın aynı dönemine göre %5 artış gösterdi.

İhracattaki büyümede, deniz ticaretinde Fe %62 yerine Fe %61 kaliteye geçiş, Hint cevherinin fiyat avantajını artırması ve yurtdışından gelen istikrarlı talep belirleyici oldu. Yükselen fiyat ortamı, büyük madencilik şirketlerinin sevkiyatlarını artırmasına olanak sağladı. Özellikle batı kıyısındaki limanlardan yapılan sevkiyatlarda belirgin artış gözlendi.

Çin, 1,79 milyon tonla Hindistan’ın en büyük demir cevheri alıcısı olmaya devam ederken, Malezya 110 bin tonla ikinci sırada yer aldı. Başlıca ihracatçılar arasında Rungta Mines, Kasım ayında 930 bin ton sevkiyatla aylık bazda %221 artış kaydederken, Vedanta Group ise 700 bin ton ihracat gerçekleştirerek aylık bazda %27,3 büyüme sağladı.

Fiyatlar da ihracatı destekledi. %57 Fe demir cevheri, Ekim ayında 3 dolar/ton artarak 69,9 dolar/ton FOB Paradip seviyesine yükseldi. Düşük kaliteli cevher için uygulanan indirim oranı ise %14–15 bandına geriledi. Öte yandan, Çin’de teşvik beklentileri ve sezon öncesi stok yenileme ihtiyacı Aralık ayı için kısa vadeli görünümü desteklerken, küresel arz fazlası nedeniyle uzun vadeli risklerin devam ettiği ifade ediliyor.

Ayrıca, Hindistan’ın demir cevheri ithalatının da artış eğiliminde olduğu belirtiliyor. Ön verilere göre, 2025 yılının ilk 11 ayında toplam demir cevheri ithalatı 10,6 milyon ton oldu; bunun 1,55 milyon tonu pelet ithalatından oluştu.