Ukraynalı sanayi şirketi Interpipe, savaş koşullarına rağmen üretim modernizasyonu ve küresel pazarlardaki varlığını güçlendirme hedefinden vazgeçmiyor. Şirketin Ürün ve Kaynaklar Direktörü Vitaliy Sueta, Ekonomichna Pravda’nın düzenlediği İkinci Yıllık Yatırım Etkinliği’nde yaptığı açıklamada, Interpipe’ın uluslararası rekabet gücünü koruması için yatırımların kesintisiz devam etmesi gerektiğini vurguladı.
Sueta, küresel pazarlarda varlık göstermenin ancak ileri teknoloji yatırımları, sistematik ekipman yenilemeleri ve benzersiz ürün geliştirme çalışmalarıyla mümkün olduğuna dikkat çekti. Nikopol’de maliyeti 40 milyon doları aşan yeni termal departmanın tamamlanmasının ardından, şirket 2025 yılında boru üretim hatlarının modernizasyonuna yönelik yatırımlarını sürdürdü.
İhracat odaklı büyüme stratejisini sürdüren Interpipe, en güçlü pazarları olan Avrupa ve ABD’deki korumacı politikalara rağmen rekabetçi kalmayı hedefliyor. Şirket bir yandan mevcut pazarlardaki konumunu sağlamlaştırırken, diğer yandan yeni pazarlara giriş süreci için ürün geliştirme, sertifikasyon ve tanıtım çalışmalarına yatırım yapıyor. Bu yatırımların kısa vadede görünür olmasa da uzun vadeli başarı için kritik olduğunu belirten Sueta, 2026 yılında da yeni ekipman yatırımlarının planlandığını ifade etti.
Interpipe’ın demiryolu ürünleri bölümünde de kapsamlı bir dönüşüm programı uygulanıyor. Şirket, 2032 yılına kadar toplam 120 milyon dolarlık modernizasyon yatırımıyla üretim kapasitesini geliştirmeyi hedefliyor. Interpipe CEO’su Luca Zanotti, şirketin küresel ölçekli bir oyuncu olma yolunda güçlü bir potansiyele sahip olduğunu daha önce dile getirmişti. Son 10 yılda önemli bir pazar çeşitlendirmesi gerçekleştiren şirket, bugün ürünlerini başta Avrupa, Kuzey Amerika ve Orta Doğu olmak üzere 80’den fazla ülkeye ihraç ediyor.

















































