Sakarya’da temelleri atılan TÜRASAŞ Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Fabrikası, Türkiye’nin yerli üretim gücünü raylara taşıyacak.
Türkiye, demiryolu sanayisinde yeni bir döneme adım atıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğü bünyesinde kurulacak Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti İmalat ve Test Fabrikasının inşaat çalışmalarının başladığını açıkladı. 15 bin metrekarelik alanda yükselecek tesisin, ekonomiye yıllık 3,5 milyar TL katkı sağlaması ve 250 kişiye yeni istihdam oluşturması bekleniyor.
225 km hız kapasitesine sahip milli trenler bu tesiste üretilecek
Bakan Uraloğlu, 15 bin metrekarelik geniş bir alanda inşa edilen fabrikanın, Türkiye’nin raylı sistemlerdeki yerli üretim hedefleri açısından stratejik öneme sahip olduğunu belirtti.
“Sakarya’da hayata geçireceğimiz bu proje ile ülkemize yeni bir üretim merkezi kazandıracağız. Bu tesisimizde 225 kilometre hıza sahip, ülkemizin ilk yerli ve milli Elektrikli Hızlı Treni başta olmak üzere, Türkiye’nin raylı sistemler alanındaki geleceğine yön verecek birçok tren üretilecek” dedi.
Fabrikanın faaliyete geçmesiyle birlikte yıllık 12 hızlı tren seti üretim ve test kapasitesi sağlanacak. Uraloğlu, raylı sistem yatırımlarında yalnızca altyapı değil, araç üretiminde de büyük ilerleme kaydedildiğini vurguladı: “Bir yandan demiryolu altyapı ve üstyapı yatırımlarını sürdürürken, eş zamanlı olarak araç üretimlerine de hız veriyoruz. Yerli ve milli hızlı trenlerimiz ile ulaşımda kendi gücümüzü ortaya koyuyoruz.”
Ekonomiye yıllık 3,5 milyar TL katkı
Fabrikanın sadece ulaşım sektörüne değil, Türkiye ekonomisine de önemli katkılar sağlayacağına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, projenin ekonomiye yıllık yaklaşık 3,5 milyar TL katkı sunacağını belirtti.
Ayrıca tesisin yaklaşık 250 kişiye yeni istihdam olanağı yaratacağı bilgisini paylaşan Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı: “Yüksek katma değerli üretimimizle ülkemizin Ar-Ge ve teknoloji altyapısına, yerli sanayimizin gelişimine ve istihdama güçlü bir destek vereceğiz. Yerli ve milli imkanlarla inşa ettiğimiz bu fabrika, Türkiye’nin hızlı tren ihtiyacını karşılayacak ve dışa bağımlılığı azaltacak.”
Temel atma aşamasına geçiliyor
Kazı ve dolgu işlemlerinin tamamlandığını belirten Bakan Uraloğlu, zemin iyileştirme çalışmalarının ardından temel atma sürecine geçileceğini ifade etti. Türkiye’nin ilk hızlı tren fabrikasının tamamlanmasıyla birlikte, raylı sistemlerde millileşme süreci önemli bir eşiği daha aşmış olacak.















































